CDP & Datacentralisering
Vi hjælper jer med at centralisere og systematisere jeres data via implementering og optimering med førende customer data platforme. En forretningskritisk indsats for øget indsigt, konsolideret dataejerskab og avancerede digital marketing muligheder.
Unified profiling via datacentralisering er fremtidens digital marketing kerne
Med stærkt stigende datakilder og underliggende datatyper, er der et enormt - ofte uforløst - potientiale i at eje og centralisere data for aktivt at kunne aktivere dem på tværs af kanaler. Datacentralisering via eksempelvis en customer data platform eller via en integration adaptors kan både langtidssikre jeres digitale stratagi ikraft at jeres centrale ejerskab af jeres data, men samtidig også skabe et konsolideret blik på jeres data med brugeren i midten, for dermed at kunne aktiviere dataene til at skabe øget indsigt og mere forretning.
I en tid hvor 3. part cookies udfordres og tracking prevention skaber udfordringer, er datacentralisering et af svarene på hvordan ambitiøse digital setups fortsat kan fungere og samtidig være økonomisk bæredygtige.
I KYNETIC er vi blandt de førende eksperter i datacentraliseringsprojekter der kobles tæt med jeres marketing strastegi og kommercielle interesserer. Vi hjælper typisk end-to-end fra behovsafdækning, analyse og benchmarking af teknologi, til implementering og efterfølgende optimering via dataene. Med vores inhouse data-science ben hos vores søster-selskab KYNETIC, og teams med nogle af de dygtigste digital marketing eksperter i landet, sikrer vi af et CDP-projekt bliver et kommercielt projekt, som integreres dybt i jeres organisation og arbejdsgange. Med andre ord, sikrer at det bliver fremtidens digital marketing kerne.
+100.000.000
datapunkter omsamlet på tværs af kanaler og markeder
+10
Igangværende CDP-projekter
+55
projekter med data- og integration mellem platforme
Best of breed tilgang til teknologi. Segment, Tealium, Apsis One, Raptor mv.
Udvikling af custom funkionaliteter og skræddersyede løsninger til hver kunde
Avancerede data-analyse via vores data-science team
Klare frameworks for implementering og efterfølgende brug
Fra arkitektur til effekt med datacentralisering
Hub & Spoke arkitekturen
Med Hub and Spoke tilgangen bygger vi centrale data-hubs, som samler, merger og aggregerer data fra flere datakilder. Her vil projektet typisk være i form af CDP'er (customer data platforms) eller PIM-systemer (product informaition management).
Der er klare fordele ved at anvende Hub & spoke og datacentralisering, da skaber nemmere skaléring og udvidelse af setups med flere kilder, mindsker vedligeholdelse af API'er/connectors, samt sikrer effektivitet af dataflows på tværs med lav fejl-margin.
Point-to-point arkekturen
Vi udvikler, opsætter og drifter også direkte integrationer mellem platforme. Afhængigt af det specifikke setup og den enkelte situation, kan point-to-point integrationer også give mening. Det er primært idéelt for virksomheder der endnu ikke er digitalt modne endnu til at arbejde med centralisering af data, men højere grad vil få større udbytte på kort bane med at automatisere og synkronisere data mellem platforme.
Analyse, optimering og automatisering
Når arkitekturen er på plads, begynder den reele indsats og effektdriver af data-centraliseringsindsatsen. Henholdsvis analyse og indsigt, og automatiseringer og optimeringer. Og netop med den konsoliderede data, kan der bådes målrettes på tværs af kanaler via jeres egen 1st party data, bygges high-value målgrupper og skabes live cross-channel automation flows, hvor brugeren i midten oplever en strømlinet kommunikation på tværs af Google, Sociale medier, website, email, display-medier mv. hvor end de befinder sig i kunderejsen. Det skaber højere relevans, støjer mindre og skaber større effekt for budgettet.